E-mail Website 11. okt, 2022

Gerhard Monkhorst

Hans en Pascal,



nog bedankt voor de leuke dag op 1 oktober!

N.a.v. de ledenlijst nog een kkleine opmerking. De naam van onze boot is "Bersama" in plaats van Bersema. Verder heb ik een reisverslagje gelezen van ons naajaaarsrondje door brabant. (stukje in Word, met fotos) Als jullie dit leuk vinden voor de site, laat
me dan even weten hoe ik dit aan kan leveren?

Gerhard Monkhorst

E-mail 26. aug, 2022

Wijnand van der Veer

Wij willen graag Excellent vaarders worden. Weet iemand of heeft iemand een 1000 Hybride te koop?

E-mail 13. aug, 2022

Hans R. Gobes, secretaris

Twee weken gelden zag ik in Friesland binnen 5 minuten 2, voor mij onbekende Excellents, varen.

Een Excellent 1000 genaamd Joy en een Excellent 960 uit Holten.

Kent iemand de eigenaren, zodat het bestuurs contact kan opnemen.

E-mail 13. aug, 2022

Hans R. Gobes, secretaris

Beste Harry, Je kunt mij bellen ik heb ruime ervaring (20 jaar) met een hele Cabrio kap.


0517-419032

groet Hans

E-mail 31. jul, 2022

Harry Sanders

Goedemiddag,

Ik ben voornemend een excellent 960 aan te kopen maar twijfel tussen een volledig cabrio kap of cabrio met vast kapje boven de bestuurdersplaats. Als zon aanbidder, is deze cabriokap makkelijk te verwijderen ?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.



Mvrgr

Harry Sanders

E-mail 4. aug, 2021

Stefan Nieuwenhuys

Beste leden en bezoekers,

Ik heb momenteel mijn prachtige excellent te koop staan, voor informatie https://www.marktplaats.nl/plaats/m1734215512/view

E-mail 26. apr, 2021

Bram Speijer

De Veerhaven in Rotterdam is weer open voor publiek, na de werkzaamheden van dit voorjaar. Zondagmiddag kwamen de eerste boten weer in de haven aan.

De jachthaven is vandaag weer open na een sluiting van ongeveer een maand. Sinds half maart is er hard gewerkt aan het verdiepen van de haven. Volgens de havenmeester is er bijna twee meter slib verwijderd, zodat ook grotere schepen weer kunnen aanmeren. Ook
een aantal meerpalen is vernieuwd.



Het rivierslib hoopt zich op in de Veerhaven, omdat het een getijdenhaven is. In de loop van de tijd is de haven zo steeds ondieper geworden en dat kan een gevaar vormen voor de schepen die de haven aandoen.



Lees ook: Rotterdamse Veerhaven voor het eerst in 15 jaar helemaal leeg, baggerwerkzaamheden van start

De schepen die normaal in de haven liggen zijn nu verdeeld over verschillende havens in Rotterdam, zoals de Leuvehaven en de Museumhaven, maar nu de Veerhaven weer open is zullen ook die schepen snel terugkomen.

E-mail 26. apr, 2021

Bram Speijer

Veerhaven in Rotterdam weer open voor plezierjachten

E-mail 17. mrt, 2021

Bram Speijer

MAANDAG 15 MAART 2021, 16:41



Rotterdamse Veerhaven voor het eerst in 15 jaar helemaal leeg, baggerwerkzaamheden van start. Foto: Loesje TielemanVeerhaven. Foto: Loesje Tieleman

De Rotterdamse Veerhaven is van maandag 15 maart tot 23 april gesloten in verband met werkzaamheden. De haven wordt gebaggerd, zodat schepen met een flinke diepgang weer kunnen aanmeren.

Omdat de Veerhaven een getijdenhaven is, zijn de werkzaamheden hard nodig. Door rivierslib is de haven in de loop van de tijd steeds ondieper geworden en dat kan een gevaar vormen voor schepen.


Een baggerschip zorgt er de komende weken voor dat de haven tussen de 3,65 meter -NAP tot 4,65 -NAP diep wordt. Maar om dat te realiseren, hebben alle schepen de haven moeten verlaten.


"De haven is leeg en er ligt een imposant schip te baggeren", vertelt havenmeester Else Wagemakers. Dat is zeldzaam. De laatste keer dat er geen schepen in de Veerhaven lagen, was in 2006 toen er plaats werd gemaakt voor schepen die deelnamen aan een zeilrace.

De schepen die normaal in de haven liggen zijn nu verdeeld over verschillende havens in Rotterdam, zoals de Leuvehaven en de Museumhaven. Andere schepen maken gebruik van de werkzaamheden en zijn zelf ook voor onderhoud naar de werf. "En er zijn er ook die
zijn gewoon even varen. Dat is ook fijn als dat kan", legt Wagemakers uit.

Na de werkzaamheden keren alle schepen weer terug naar hun vertrouwde wateren.

E-mail 18. feb, 2021

Pascal

Hallo Frans,

Ons Frans bed in een Excellent 1200 bevalt ons prima. We liggen met onze hoofden in de punt en dat gaat prima.

Wat het verbruik betreft zou ik niet veel zorgen hebben. De stand van jouw gashandle bepaald het verbruik het meest! Een zwoegende (te) kleine motor zal ook niet zuinig zijn. Wat extra pk’s zijn zeker prettig en veilig op groot water en bij een oversteek op
een drukke rivier. Ook dat je met weinig “gas” al vlot vaart vind ik prettig, relatief rustiger varen dus.


Succes met de keuze!

E-mail 18. feb, 2021

Rein en Thea

Beste Excellent vaarders,



Wij zijn gecharmeerd van een Excellent 1000 maar hebben een vraag. Het Franse bed lijkt ons lastig in en uit komen en zijn benieuwd naar jullie ervaringen.




Ook kijken wij wat huiverig naar de ruim 280 pk motor en vragen ons af of deze erg veel verbruikt bij zo'n 11 km p/u.



Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten van Rein en Thea (bijna Excellent vaarders)

E-mail Website 18. okt, 2020

Gerhard Monkhorst

Wij hebben sinds kort een excellent 960 OK uit 1999. Wij hebben lekkage aan bakboord uit de afdekrand boven de keuken, ongeveer onder de achterste hoek van het raam. Ik vermoed dat het raam lekt. Iemand hier ervaring mee?

E-mail 9. jul, 2020

Frank Jansen

Onze Excellent 1000 Patrol Hybride uit 2006 moet om gezondheidsredenen (mijn bouwjaar 1944) verkocht worden. oa Raymarine en Navionics weergave op dubbele Yachtcontrol monitors, e-mast, Raymarine EV1/Evolution Autopilot (2018), 2x Raymarine blackbox VHF.
Info stuur ik u graag toe. Mail aan hagenduin@gmail.com (Frank Jansen)

E-mail 10. mei, 2020

Wim Roozendal

Beste mensen,

zijn in bezit Excellent 1000 met 4 grote 180AH accu.s en 1 kleinere startaccu.

Welke van de grote accu,s is de boeg/heckschroefaccu?

Bvd. Gr Wim

E-mail 7. jan, 2018

Simon Dekker

Beste Excellent schippers,



Ik heb mijn oog laten vallen op een Excellent 1000 OK. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf?

Bvd



Simon

Meest recente reacties

06.10 | 06:57

Goedendag, Bel of mail ons voor in prijsindicatie. +31 418663236 of ricardo@bosmayachts.nl

06.10 | 04:32

Ik heb er inmiddels één op het oog. Alleen zonder hoekzit in de Kuip. Vraag. Is deze bij De Maas apart te bestellen incl. Kussens, en wat zou dat kosten…..? Vast dank.
Grt
Ruud

02.10 | 19:14

Weet iemand een 2ehands 1200 te koop

02.10 | 14:35

Goed initiatief Douwe!!!!

Deel deze pagina