Gerhard Monkhorst
Hans en Pascal,
nog bedankt voor de leuke dag op 1 oktober!
N.a.v. de ledenlijst nog een kkleine opmerking. De naam van onze boot is "Bersama" in plaats van Bersema. Verder heb ik een reisverslagje gelezen van ons naajaaarsrondje door brabant. (stukje in Word, met fotos) Als jullie dit leuk vinden voor de site, laat
me dan even weten hoe ik dit aan kan leveren?
Gerhard Monkhorst
Wijnand van der Veer
Wij willen graag Excellent vaarders worden. Weet iemand of heeft iemand een 1000 Hybride te koop?
Hans R. Gobes, secretaris
Twee weken gelden zag ik in Friesland binnen 5 minuten 2, voor mij onbekende Excellents, varen.
Een Excellent 1000 genaamd Joy en een Excellent 960 uit Holten.
Kent iemand de eigenaren, zodat het bestuurs contact kan opnemen.
Hans R. Gobes, secretaris
Beste Harry, Je kunt mij bellen ik heb ruime ervaring (20 jaar) met een hele Cabrio kap.
0517-419032
groet Hans
Harry Sanders
Goedemiddag,
Ik ben voornemend een excellent 960 aan te kopen maar twijfel tussen een volledig cabrio kap of cabrio met vast kapje boven de bestuurdersplaats. Als zon aanbidder, is deze cabriokap makkelijk te verwijderen ?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Mvrgr
Harry Sanders
Stefan Nieuwenhuys
Beste leden en bezoekers,
Ik heb momenteel mijn prachtige excellent te koop staan, voor informatie https://www.marktplaats.nl/plaats/m1734215512/view
Bram Speijer
De Veerhaven in Rotterdam is weer open voor publiek, na de werkzaamheden van dit voorjaar. Zondagmiddag kwamen de eerste boten weer in de haven aan.
De jachthaven is vandaag weer open na een sluiting van ongeveer een maand. Sinds half maart is er hard gewerkt aan het verdiepen van de haven. Volgens de havenmeester is er bijna twee meter slib verwijderd, zodat ook grotere schepen weer kunnen aanmeren. Ook
een aantal meerpalen is vernieuwd.
Het rivierslib hoopt zich op in de Veerhaven, omdat het een getijdenhaven is. In de loop van de tijd is de haven zo steeds ondieper geworden en dat kan een gevaar vormen voor de schepen die de haven aandoen.
Lees ook: Rotterdamse Veerhaven voor het eerst in 15 jaar helemaal leeg, baggerwerkzaamheden van start
De schepen die normaal in de haven liggen zijn nu verdeeld over verschillende havens in Rotterdam, zoals de Leuvehaven en de Museumhaven, maar nu de Veerhaven weer open is zullen ook die schepen snel terugkomen.
Bram Speijer
MAANDAG 15 MAART 2021, 16:41
Rotterdamse Veerhaven voor het eerst in 15 jaar helemaal leeg, baggerwerkzaamheden van start. Foto: Loesje TielemanVeerhaven. Foto: Loesje Tieleman
De Rotterdamse Veerhaven is van maandag 15 maart tot 23 april gesloten in verband met werkzaamheden. De haven wordt gebaggerd, zodat schepen met een flinke diepgang weer kunnen aanmeren.
Omdat de Veerhaven een getijdenhaven is, zijn de werkzaamheden hard nodig. Door rivierslib is de haven in de loop van de tijd steeds ondieper geworden en dat kan een gevaar vormen voor schepen.
Een baggerschip zorgt er de komende weken voor dat de haven tussen de 3,65 meter -NAP tot 4,65 -NAP diep wordt. Maar om dat te realiseren, hebben alle schepen de haven moeten verlaten.
"De haven is leeg en er ligt een imposant schip te baggeren", vertelt havenmeester Else Wagemakers. Dat is zeldzaam. De laatste keer dat er geen schepen in de Veerhaven lagen, was in 2006 toen er plaats werd gemaakt voor schepen die deelnamen aan een zeilrace.
De schepen die normaal in de haven liggen zijn nu verdeeld over verschillende havens in Rotterdam, zoals de Leuvehaven en de Museumhaven. Andere schepen maken gebruik van de werkzaamheden en zijn zelf ook voor onderhoud naar de werf. "En er zijn er ook die
zijn gewoon even varen. Dat is ook fijn als dat kan", legt Wagemakers uit.
Na de werkzaamheden keren alle schepen weer terug naar hun vertrouwde wateren.
Pascal
Hallo Frans,
Ons Frans bed in een Excellent 1200 bevalt ons prima. We liggen met onze hoofden in de punt en dat gaat prima.
Wat het verbruik betreft zou ik niet veel zorgen hebben. De stand van jouw gashandle bepaald het verbruik het meest! Een zwoegende (te) kleine motor zal ook niet zuinig zijn. Wat extra pk’s zijn zeker prettig en veilig op groot water en bij een oversteek op
een drukke rivier. Ook dat je met weinig “gas” al vlot vaart vind ik prettig, relatief rustiger varen dus.
Succes met de keuze!
Rein en Thea
Beste Excellent vaarders,
Wij zijn gecharmeerd van een Excellent 1000 maar hebben een vraag. Het Franse bed lijkt ons lastig in en uit komen en zijn benieuwd naar jullie ervaringen.
Ook kijken wij wat huiverig naar de ruim 280 pk motor en vragen ons af of deze erg veel verbruikt bij zo'n 11 km p/u.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten van Rein en Thea (bijna Excellent vaarders)
Gerhard Monkhorst
Wij hebben sinds kort een excellent 960 OK uit 1999. Wij hebben lekkage aan bakboord uit de afdekrand boven de keuken, ongeveer onder de achterste hoek van het raam. Ik vermoed dat het raam lekt. Iemand hier ervaring mee?
Frank Jansen
Onze Excellent 1000 Patrol Hybride uit 2006 moet om gezondheidsredenen (mijn bouwjaar 1944) verkocht worden. oa Raymarine en Navionics weergave op dubbele Yachtcontrol monitors, e-mast, Raymarine EV1/Evolution Autopilot (2018), 2x Raymarine blackbox VHF.
Info stuur ik u graag toe. Mail aan hagenduin@gmail.com (Frank Jansen)
Wim Roozendal
Beste mensen,
zijn in bezit Excellent 1000 met 4 grote 180AH accu.s en 1 kleinere startaccu.
Welke van de grote accu,s is de boeg/heckschroefaccu?
Bvd. Gr Wim
Simon Dekker
Beste Excellent schippers,
Ik heb mijn oog laten vallen op een Excellent 1000 OK. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf?
Bvd
Simon
Pascal
Hallo Frans,
Ik heb het bij Excellents nog nooit gehoord als specifiek probleem. Onze vorige boot (een Makma) had er wel enkele die gewoon gerepareerd zijn. Volgens mij is het onlosmakelijk verbonden aan polyester maar laat een beter antwoord graag aan de deskundigen over.
Bel even met Ocean zou ik zeggen.
Frans
Beste Excellent club leden,
Ik ben een geïnteresseerde en potentiële koper van een Excellent 960 OK uit 2007.
Bij de eerste inspectie zag ik op de opbouw/ kajuit en gangboorden duidelijke scheurtjes in
het polyester. Mijn vraag is of dit een bekend probleem is bij de Excellent Yachts en of iemand weet waar dit door ontstaat. Het "wegwerken" van deze vele scheurtjes door een spuiter is m.i. geen optie als deze ontstaan door spanning op de kajuit. Heeft iemand
hier eerder van gehoord en/of bekend met dit probleem ?
Natalia
Ik deed toen wat ik wist hoe dat te doen. Nu dat ik weet wel beter, ik beter doen.
Kees van Beek
Ik wil de excellent 1000 (ORCA) de komende winter op de wal zetten. Dat is een plaats die niet verplaatsbaar hoeft te zijn.
Ik moet dan natuurlijk wel een bok hebben.
Is er een "bouwtekening" waarop de vereiste punten staan waar de boot op moet rusten?
Bij aankoop stond de boot op 2 plaatsen onder de kiel en met achter twee zijsteunen.
Als iemand een bok overheeft dan is dat misschien ook een optie....mits niet te ver weg en wel vervoerbaar!!
Ik hoor het graag, bellen mag natuurlijk ook.
0180623445 / 0653446699
Pascal
Beste Excellent-Clubleden, een triest bericht van de zoon van Jilles en Gerry van Mourik:.
Beste heer Van Helvoort,
Deze week heb ik uw mail gelezen, nadat het mogelijk is geworden toegang te verkrijgen tot de computer van mijn vader.
Mijn moeder is in 2013 overleden, en mijn vader helaas vrij kort daarna, op 24 september 2015.
Ik wil daarom op deze manier het lidmaatschap van de Excellentclub van mijn ouders opzeggen.
Met vriendelijke groeten,
Jan van Mourik
Ed en Nel Bergman
Door fysieke omstandigheden gedwongen, gaat onze Excellent 1000 Hybride, bouwjaar 2002, in de verkoop. Misschien is er in een kennissenkring belangstelling ; in dat geval hoor ik dat gaarne.
Pascal
Dolf Dalmeijer
Lieve enthousiaste Excellent vaarders. Ik ben op zoek naar een Excellent 960 OK met 75 hps. Wie kan mij helpen? Tel 0651 050606. Dolf Dalmeijer. Captdolf@gmail.com
Bij voorbaat dank!
bob en truus verburg
Pascal
bert oskamp
net een excellent 1000 patrol hybride uit 2010 gekocht. schip zit vol met "snoepjes" , nog nooit eerder zo'n kompleet uitgerust schip gezien!
kom vanaf een kuster a-38 maar dit slaat alles wat mij betreft. ik zal binnenkort een foto plaatsen.
bob verburg ( ms blaauwbaai)
Rieky en Bram Speijer (m.s. Excellentie)
Hoi Pascal en Rion,
Fijn dat jullie deze site up-to-date houden. Het verslag van gisteren, het 10- jarig bestaan van de EYC, gaf prima de sfeer weer.
Mooi dat deze site ook de voortgang van de bouw van een 1200 in Waspik inzichtelijk maakt.
Pascal
Chris en Tineke van der Mijn, Pim en Margreet Ockeloen
Beste mensen,
Zaterdag 2 mei: De Excellent Yacht Club dag in 's Hertogenbosch.
Wij verwachten jullie om 13.30 uur in het clubhuis van de watersportvereniging " De Waterpoort", Oliemolensingel 2, 5211 TN 's Hertogenbosch, tel 073 5030099.
De wijnproeverij en het feestelijk diner zullen op loopafstand plaats vinden.
Het station van 's Hertogenbosch ligt dichtbij de jachthaven.
Komt u met de auto, dan is informatie over parkeren te vinden op www.parkeren-denbosch.nl
Uit eigen ervaring weten wij dat het P+R Transferiumsysteem in Den Bosch goed geregeld is.
Wilt u blijven overnachten dan geeft ondermeer, www.booking.com informatie.
Komt u per boot, stuur ons nog even een berichtje, dan reserveren wij ligplaatsen in de haven van de watersportvereniging.
Zie hiervoor ook www.wvdewaterpoort.nl
Wij zijn bereikbaar onder nummer 06 24945595 of 06 53786140.
tot zover,
Uw bestuur.
Fred en Els Gramme
Pascal van Helvoort: mooie website. Ik vind het een geweldige positieve impuls voor de vereniging.
Ik denk dat ik dat kan zeggen namens vele leden. Succes met het onderhouden ervan.
Pascal
Hallo Chris,
Om onze nieuwe Excellent 1200 komt de nieuwe rubberen stootrand van Ocean. Deze is dus van rubber én ziet er toch exact hetzelfde uit als de "oude" stootranden van harde kunststof.
bob verburg
Chris van der Mijn
Wat betreft reparatie of vervangen van de stootranden heb ik recentelijk de volgende adressen ontvangen.
Ocean Jachten, zie link hierboven.
ook de volgende websites leveren informatie:
www.waboplast.nl
www.lakwijk.nl
www.dgrubberholland.nl
zelf heb ik hier geen ervaring mee, ik geef alleen namen door.
Meest recente reacties